Informujemy, że treści zawarte na tej stronie są wyłącznie dostępne jako dokumenty statyczne. Aktualne informacje są dodawane do strony: rpo.lubelskie.pl
Nagłówek |
---|
|
Nawigacja lewa | Pole banerowe |
---|---|
|
|
Menu |
---|
|
Dane kontaktowe | Sekcja linków |
---|---|
|
|
Użyj filtrów, aby szybko odnaleźć interesującą Cię wiadomość: |
Siedem węzłów przesiadkowych, czyli miejsc gdzie wygodnie przesiądziesz się z samochodu do komunikacji publicznej, powstanie w Lublinie. Władze województwa podpisały umowę na dofinansowanie tej inwestycji z funduszy europejskich. Do miejskiej kasy trafi teraz ponad 36 mln zł bezzwrotnej dotacji. Codziennie po stolicy województwa lubelskiego jeździ tysiące pojazdów. Część to oczywiście ruch wewnętrzny. Jednak sporo samochodów wjeżdża do miasta z zewnątrz, głównie okolicznych miejscowości. Do Lublina dojeżdżamy do pracy, szkoły lub lekarza. Wzmożony ruch w centrum powoduje korki i zanieczyszcza powietrze. Ratusz reaguje. Pomagają władze regionu i środki UEReceptą na komunikacyjne bolączki są węzły przesiadkowe. Niebawem pojawiają się w kilku punktach Lublina, m.in. przy ul. Zbożowej, Kraśnickiej i Abramowickiej. To właśnie w tych miejscach zostawisz samochód na strzeżonym parkingu, a w dalszą drogę ruszysz miejskim autobusem. Tzw. strefy „Park&Ride”, czyli parkuj i jedź, to popularne rozwiązanie w Warszawie. Niedługo przetestują je mieszkańcy naszego miasta, ale nie tylko. W poniedziałek, 21 stycznia, Jarosław Stawiarski, marszałek województwa i Krzysztof Żuk, prezydent Lublina podpisali umowę na dofinansowanie tej inwestycji z Regionalnego Programu Operacyjnego.
– mówił prezydent Krzysztof Żuk, tuż przed podpisaniem umowy. Z jej zawarcia cieszy się marszałek województwa lubelskiego.
– deklaruje Jarosław Stawiarski. Sprawniejsza komunikacja do centrumWładze miasta konsekwentnie idą w kierunku zeroemisyjności. Budowa węzłów przesiadkowych to kolejny krok. Obok węzłów, tam gdzie krzyżują się trasy przejazdów kilku autobusów, powstaną specjalne zespoły przystanków. W efekcie przesiadka z jednego autobusu do drugiego będzie znacznie łatwiejsza. Na zespołach przystanków i węzłach przesiadkowych pojawią się nowe wiaty i monitoring. Miejsca te będą też lepiej oświetlone. Dodatkowo przy węzłach zostawisz rower lub pożegnasz się z bliskimi w miejscu krótkiego postoju, czyli strefie „Kiss&Ride”, dobrze znanej z lotnisk. Ładowarki dla autobusów i nowy dworzecOd kilku lat zmienia się też tabor miejskich autobusów. Z ulic zniknęły wysłużone Ikarusy i Jelcze. W ich miejsce kursują nowoczesne pojazdy. Coraz więcej jest tych ekologicznych. Z myślą o nich miasto wybuduje 5 stacji do ładowania elektrycznych autobusów. To inny element podpisanej właśnie umowy. Ratusz przygotowuje się do kolejnej. Tym razem chodzi o metropolitalny dworzec.
– podkreśla prezydent Żuk. Budowa węzłów przesiadkowych, nowych przystanków i stacji do ładowania autobusów szacowana jest na ponad 63 mln zł. Środki unijne pokrywają 65% kosztów, czyli przeszło 36 mln zł. Wtyczka do oficjalnego kanału Lubelskie Fundusze Europejskie na Facebooku
Ostatnia modyfikacja: 24.01.2019Przez: Paweł Florek
Wyświetleń: 1638 |
Dane kontaktowe | Sekcja linków |
---|---|
|
|
Pn
Wt
Śr
Cz
Pt
So
Nd
|