Informujemy, że treści zawarte na tej stronie są wyłącznie dostępne jako dokumenty statyczne. Aktualne informacje są dodawane do strony: rpo.lubelskie.pl
Nagłówek |
---|
|
Nawigacja lewa | Pole banerowe |
---|---|
|
|
Menu |
---|
|
Dane kontaktowe | Sekcja linków |
---|---|
Zakończony
od 04.01.2019 do 28.02.2019
RPLU.05.02.00-IZ.00-06-001/19
Etap: Weryfikacja wymogów formalnych
|
|
Użyj filtrów, aby szybko odnaleźć interesujący Cię nabór wniosków: |
Instytucja Zarządzająca RPO WL 2014-2020 – Zarząd Województwa Lubelskiego ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie projektów w ramach konkursu zamkniętego nr RPLU.05.02.00-IZ.00-06-001/19 osi priorytetowej 5 Efektywność energetyczna i gospodarka niskoemisyjna, Działania 5.2 Efektywność energetyczna sektora publicznego Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020.Informacje o naborzeTermin składania wnioskówWnioski można składać w terminie od 04-01-2019 do 28-02-2019 Termin rozstrzygnięcia konkursuDo marca 2020 roku Instytucja odpowiedzialna za przeprowadzenie konkursuDepartament Wdrażania Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego ul. Stefczyka 3b, 20-151 Lublin Sposób składania wnioskówWnioski o dofinansowanie projektu należy składać w formie elektronicznej za pośrednictwem Lokalnego Systemu Informatycznego 2014-2020 (LSI2014). Na co i kto może składać wnioski?Kto może składać wnioski?
Na co można otrzymać dofinansowanie?
[1] Głęboka kompleksowa modernizacja energetyczna budynku, rozumiana jako kompleksowa termomodernizacja, zgodnie z art. 2 pkt 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów (Dz. U z 2018 r., poz. 966), oznacza przedsięwzięcie wpływające na poprawę efektywności energetycznej budynku, którego przedmiotem jest: a) ulepszenie w wyniku, którego następuje zmniejszenie zapotrzebowania na energię końcową dostarczaną do budynku na potrzeby ogrzewania i przygotowania ciepłej wody użytkowej, b) ulepszenie w wyniku, którego następuje zmniejszenie strat energii pierwotnej w lokalnych sieciach ciepłowniczych oraz zasilających je lokalnych źródłach ciepła, jeżeli budynki do których dostarczana jest z tych sieci energia, spełniają wymagania w zakresie oszczędności energii i izolacyjności cieplnej, określone w przepisach techniczno-budowlanych, lub zostały podjęte działania mające na celu zmniejszenie zużycia energii dostarczanej do tych budynków, c) wykonanie przyłącza technicznego do scentralizowanego źródła ciepła, w związku z likwidacją lokalnego źródła ciepła, w wyniku czego następuje zmniejszenie kosztów pozyskania ciepła dostarczanego do budynku, d) całkowita lub częściowa zamiana źródeł energii na źródła odnawialne lub zastosowanie wysokosprawnej kogeneracji. W przypadku ulepszenia polegającego na poprawie izolacyjności cieplnej przegród, powinny być spełnione minimalne wymagania dotyczące oszczędności energii i izolacyjności cieplnej określone w przepisach techniczno-budowlanych. Przez przepisy techniczno-budowlane rozumie się rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2015 r., poz. 1422, z późn. zm.). W przypadku tzw. głębokiej kompleksowej modernizacji energetycznej budynku przedsiębiorstwa obligatoryjnym elementem projektu jest założenie licznika ciepła, chłodu, ciepłej wody użytkowej. Stanowi to koszt kwalifikowalny, a także termostatów i zaworów podpionowych, które również stanowią koszt kwalifikowalny. [2] Wsparcie projektów inwestycyjnych dotyczących głębokiej kompleksowej modernizacji budynków obejmuje takie elementy jak: ocieplenie obiektu, wymiana okien, drzwi zewnętrznych; energooszczędne oświetlenia; przebudowa systemów grzewczych (wraz z wymianą i przyłączeniem źródła ciepła na bardziej efektywne energetycznie i ekologiczne); instalacja systemów chłodzących, w tym również z zastosowaniem OZE; przebudowa systemów wentylacji i klimatyzacji, zastosowanie automatyki pogodowej; zastosowanie systemów zarządzania budynkiem; budowa lub przebudowa wewnętrznych instalacji odbiorczych oraz likwidacją dotychczasowych źródeł ciepła; instalacja mikrokogeneracji lub mikrotrigeneracji na potrzeby własne; instalacja OZE w modernizowanych energetycznie budynkach, lub jeśli to wynika z przeprowadzonego audytu energetycznego, w budynkach spełniających normy określone w nowelizacji rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r., w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki oraz ich usytuowanie (Dz.U. Nr 75, poz.690, z późn.zm.); opracowanie projektów modernizacji energetycznej stanowiących element projektu inwestycyjnego; instalacja indywidualnych liczników ciepła, chłodu oraz ciepłej wody użytkowej; instalacja zaworów podpionowych i termostatów, tworzenie zielonych dachów i „żyjących, zielonych ścian”. [3] Wsparcie otrzyma budowa, uzasadnionych pod względem ekonomicznym, nowych instalacji wysokosprawnej kogeneracji opartej na OZE o jak najmniejszej z możliwych emisji CO2 oraz innych zanieczyszczeń powietrza. W przypadku nowych instalacji powinno zostać osiągnięte co najmniej 10% uzysku efektywności energetycznej w porównaniu do rozdzielonej produkcji energii cieplnej i elektrycznej przy zastosowaniu najlepszych dostępnych technologii. Ponadto wszelka przebudowa istniejących instalacji na wysokosprawną kogenerację musi skutkować redukcją CO2 o co najmniej 30% w porównaniu do istniejących instalacji. Dopuszczona jest pomoc inwestycyjna dla wysokosprawnych instalacji spalających paliwa kopalne pod warunkiem, że instalacje te nie zastępują urządzeń o niskiej emisji CO2, a inne alternatywne rozwiązania byłyby mniej efektywne i bardziej emisyjne.
Kryteria wyboru projektówKryteria wyboru projektów znajdują się w Załączniku nr 6 do Regulaminu konkursu. FinanseProcent dofinansowania projektuMaksymalny poziom dofinansowania projektu z EFRR: - projekty nieobjęte pomocą publiczną (projekty niespełniające przesłanek występowania pomocy publicznej) i niegenerujące dochodu: 85% wydatków kwalifikowalnych, - projekty nieobjęte pomocą publiczną i generujące dochód: 85% wydatków kwalifikowalnych (zgodnie z luką finansową tam gdzie dotyczy[1]), - projekty objęte pomocą publiczną/pomocą de minimis, zgodnie ze schematem pomocowym, o którym mowa w rozdziale V pkt. 5.4 ppkt 3 Regulaminu nr RPLU.05.02.00-IZ.00-06-001/19 (z zastrzeżeniem, że maksymalny udział środków UE (EFRR) nie może przekroczyć 85% wydatków kwalifikowalnych). Maksymalny poziom dofinansowania całkowitych wydatków kwalifikowalnych na poziomie projektu (środki EFRR + ewentualne współfinansowanie z budżetu państwa[2] lub z innych źródeł przyznawane beneficjentowi przez odrębną instytucję): - projekty nieobjęte pomocą publiczną/w części nieobjętej pomocą publiczną i niegenerujące dochodu: 95%, - projekty nieobjęte pomocą publiczną i generujące dochód: 85% (zgodnie z luką finansową tam gdzie dotyczy[3]), - projekty objęte pomocą publiczną/pomocą de minimis: zgodnie ze schematem pomocowym, o którym mowa w rozdziale V pkt. 5.4 ppkt. 3, Regulaminu nr RPLU.05.02.00-IZ.00-06-001/19 (z zastrzeżeniem, że maksymalny udział środków UE (EFRR) nie może przekroczyć 85% wydatków kwalifikowalnych). Maksymalna dopuszczalna kwota dofinansowania projektu: brak ograniczeń kwotowych. Minimalna i maksymalna wartość projektu: brak ograniczeń kwotowych. Minimalna i maksymalna wartość wydatków kwalifikowalnych projektu: brak ograniczeń kwotowych. [1] Nie dotyczy projektów, o których mowa w art. 61 ust. 7 lit. b Rozporządzenia ogólnego 1303/2013. [2]Środki przyznawane przez IZ RPO w ramach RPO WL projektom, które spełniły kryteria oceny projektów dotyczące wpływu projektu na rewitalizację danego obszaru. Zgodnie z art 9k ust. 2 pkt 2 lit. b Kontraktu Terytorialnego dofinansowanie z budżetu państwa nie może zostać przeznaczone dla projektów objętych regułami pomocy publicznej lub projektów generujących dochód w rozumieniu art. 61 rozporządzenia ogólnego 1303/2013 z zastrzeżeniem, że w przypadku, gdy projekt jest w części objęty pomocą publiczną, wkład krajowy w ramach części nieobjętej regułami pomocy może podlegać finansowaniu z budżetu państwa. [3] Nie dotyczy projektów, o których mowa w art. 61 ust. 7 lit. b Rozporządzenia ogólnego 1303/2013. Ogólna pula środków przeznaczona na dofinansowanie projektówAlokacja przeznaczona na konkurs wynosi 65 740 026,00 PLN[1], w tym EFRR: 59 763 660,00 PLN oraz BP: 5 976 366,00 PLN. Kwota ta obejmuje rezerwę finansową w wysokości 6 574 002,60 PLN. Niezbędne dokumentyRegulamin konkursuRegulamin Załącznik nr 1. Wzór wniosku o dofinansowanie projektu. Załącznik nr 2. Instrukcja wypełniania wniosku o dofinansowanie projektu. Załącznik nr 3. Lista wymaganych załączników do wniosku o dofinansowanie projektu dla Działania 5.2 Efektywność energetyczna sektora publicznego. Załącznik nr 4. Instrukcja wypełniania załączników. Załącznik nr 5. Opis wskaźników w ramach Działania 5.2 Efektywność energetyczna sektora publicznego. Załącznik nr 6. Kryteria oceny projektów Działania 5.2 Efektywność energetyczna sektora publicznego. Załącznik nr 7. Wzór umowy o dofinansowanie. Załącznik nr 7.1 Informacja i promocja. Załącznik nr 7 a Wzór porozumienia. Załącznik nr 8. Lista załączników do wniosku, które należy zaktualizować/dołączyć przed podpisaniem umowy dla Działania 5.2 Efektywność energetyczna sektora publicznego. Inne ważne informacjeKonkurs nie jest podzielony na rundy. Regulamin konkursu dostępny jest na stronie internetowej www.rpo.lubelskie.pl oraz portalu www.funduszeeuropejskie.gov.pl. Środki odwoławcze przysługujące składającemu wniosekSzczegółowe informacje odnośnie procedury odwoławczej są dostępne w Rozdziale VII Regulaminu konkursu. Pytania i odpowiedziW sprawach dotyczących Działania 5.2 Efektywność energetyczna sektora publicznego informacje udzielane są pod nr tel. (81) 478 13 99 i za pomocą poczty elektronicznej defrr@lubelskie.pl Załączniki: |
Dane kontaktowe | Sekcja linków |
---|---|
|
|
Pn
Wt
Śr
Cz
Pt
So
Nd
|