Informujemy, że treści zawarte na tej stronie są wyłącznie dostępne jako dokumenty statyczne. Aktualne informacje są dodawane do strony: rpo.lubelskie.pl
Nagłówek |
---|
|
Nawigacja lewa | Pole banerowe |
---|---|
|
|
Menu |
---|
|
Dane kontaktowe | Sekcja linków |
---|---|
|
|
Użyj filtrów, aby szybko odnaleźć interesującą Cię stronę: Zobacz również
|
Najczęściej zadawane pytania dotyczace konkursu dotacji na przygotowanie lub aktualizację programów rewitalizacji.Masz pytanie do konkursu? Wyślij je na . Czy gminy wiejskie mogą wziąć udział w konkursie? Na podstawie Umowy o udzielenie dotacji celowej zawartej pomiędzy Ministrem Infrastruktury i Rozwoju a Województwem Lubelskim z dnia 7 października 2015r. o dotację mogą ubiegać się gminy miejskie i gminy miejsko – wiejskie z terenu województwa lubelskiego. Warunek podmiotowy ubiegania się o dotację wynika z ograniczonych środków finansowych przeznaczonych na realizację niniejszego zadania, jak również ze skali problemów na obszarach zdegradowanych miast, która wymusza podjęcie skoordynowanych działań zmierzających do ich rozwiązania. W perspektywie finansowej 2014 - 2020 rewitalizacja nie oznacza tylko inwestycji w infrastrukturę zdegradowaną na terenie danej miejscowości, ale jest to wyprowadzanie ze stanu kryzysowego obszarów zdegradowanych poprzez przedsięwzięcia całościowe (integrujące interwencję na rzecz społeczności lokalnej, przestrzeni i lokalnej gospodarki), skoncentrowane terytorialnie i prowadzone we współpracy z lokalną społecznością, w sposób zaplanowany oraz zintegrowany przez określenie i realizację programów rewitalizacji. W związku z tym, że na obszarach miejskich problem rewitalizacji obszarów zdegradowanych jest bardziej złożony i wymaga większych nakładów finansowych, Wnioskodawcami w ramach ogłoszonego konkursu mogą być gminy miejskie i miejsko - wiejskie. Czy kosztem kwalifikowalnym będzie koszt eksperta zewnętrznego, który napisze LPR (oczywiście poprzedzając go analizami, partycypacją i innymi czynnościami wymaganymi zał. nr 1 do regulaminu? Zgodnie z Regulaminem konkursu dotacji za koszty kwalifikowalne zostaną uznane wydatki związane m.in. z opracowaniem analiz, ekspertów, planów działań, itp. niezbędnych do opracowania programu rewitalizacji (w tym m.in. wynagrodzenia zewnętrznych ekspertów) jak również wydatki związane z opracowaniem lub aktualizacją programu rewitalizacji (w tym m.in. wynagrodzenia pracowników merytorycznych lub ekspertów zewnętrznych). Dodatkowo należy pamiętać, że aby dany wydatek został uznany za kwalifikowalny muszą być spełnione łącznie następujące warunki:
Czy istnieją wytyczne co do formy wyboru Wykonawcy? Czy są jakieś limity kwotowe, itp? Czy wybór może się odbyć na podstawie np. bezpośredniego zapytania ofertowego? Czy należy upubliczniać każde zapytanie na stronie, itp? W przypadku wyboru usług zewnętrznych należy stosować zasady określone w ustawie prawo zamówień publicznych. Czy są limity odnośnie kwot przeznaczonych na poszczególne pozycje budżetowe, w tym zarządzanie, wynagrodzenia ekspertów zewnętrznych, itd.? W Regulaminie konkursu dotacji nie zostały określone limity ponoszonych kosztów, jednak przy opracowaniu budżetu projektu i określeniu poszczególnych wydatków należy wziąć pod uwagę następujące warunki:
Na etapie oceny j wniosku, Komisja Konkursowa szczegółowo zweryfikuje planowane do poniesienia koszty zgodnie z kryteriami merytorycznym. W przypadku kosztów zarządzania projektem wysokość wynagrodzeń powinna być spójna z poziomem wynagrodzeń w danej jednostce oraz proporcjonalna do specyfiki planowanych działań merytorycznych. Czy dopuszczalna jest forma zarządzania projektem w formie dodatków specjalnych dla członków zespołu rewitalizacji i ewentualnie w jakim okresie wydatki takie byłyby kwalifikowalne? Zespół ten tworzyliby pracownicy urzędu a prace w zespole byłyby ich dodatkowymi obowiązkami. Za koszty kwalifikowane mogą być uznane wydatki związane z wynagrodzeniami (dodatkami specjalnymi) pracowników będących członkami zespołu rewitalizacji w okresie przygotowywania programu rewitalizacji. Zgodnie z Regulaminem konkursu istnieją dwa rodzaje kosztów związanych z wynagrodzeniem pracowników, tj.:
W związku z powyższym wydatki związane z wynagrodzeniami (dodatkami specjalnymi) pracowników będących członkami zespołu rewitalizacji w okresie przygotowywania programu rewitalizacji nie będą kosztami zarządzania projektem tylko wydatkami związanymi z opracowaniem lub aktualizacją programu rewitalizacji. Wydatki związane z opracowaniem lub aktualizacją programu rewitalizacji (w tym m.in. wynagrodzenia pracowników merytorycznych lub ekspertów zewnętrznych) mogą być kwalifikowalne od dnia rozpoczęcia jego realizacji, jednak nie wcześniej niż od terminu określonego w pkt 11.2 Regulaminu konkursu do dnia zakończenia jego realizacji, jednak nie później niż do terminu określonego w pkt 11.2 Regulaminu konkursu. Natomiast koszty zarządzania projektem mogą być kwalifikowalne od dnia podpisania umowy o dofinansowanie. Dodatkowo należy pamiętać, że aby dany wydatek został uznany za kwalifikowalny muszą być spełnione łącznie następujące warunki:
W przypadku okresowego zwiększenia obowiązków służbowych danej osoby, wydatkiem kwalifikowalnym związanym z wynagrodzeniem personelu mogą być dodatki do wynagrodzeń, o ile zostały przyznane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa pracy, przy czym dodatek może być przyznany zarówno jako wyłączne wynagrodzenie w projekcie albo jako uzupełnienie wynagrodzenia personelu projektu rozliczanego w ramach projektu. Dodatek może być kwalifikowalny, o ile spełnione zostaną łącznie następujące warunki:
Jaka jest interpretacja następujących zapisów? Załącznik nr 1 do Regulaminu - Definicja rewitalizacji, w rozdziale III w pkt. 3) [ostatnie zdanie] mówi: „Program rewitalizacji łącznie nie obejmuje więcej niż 20% powierzchni gminy i dotyczy liczby ludności nie większej niż 30% jej mieszkańców” natomiast ustawa z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji (Dz.U. 2015 poz. 1777) w Art. 10 stanowi: „Obszar rewitalizacji nie może być większy niż 20% powierzchni gminy oraz zamieszkały przez więcej niż 30% liczby mieszkańców gminy. Obszar rewitalizacji może być podzielony na podobszary, w tym podobszary nieposiadające ze sobą wspólnych granic.” Przedmiotowe definicje są spójne. Powyższe wątpliwości interpretacyjne wynikają z odmiennego ujęcia stylistycznego zapisów dot. definicji obszaru rewitalizacji. Zgodnie bowiem z art. 10, ust. 2 ustawy o rewitalizacji, obszar rewitalizacji nie może być większy niż 20% powierzchni gminy oraz zamieszkały przez więcej niż 30% liczby mieszkańców gminy. O spójności obu definicji (definicji ustawowej i definicji wskazanej w załączniku nr 1 do regulaminu konkursu dotacji na wsparcie gmin w opracowaniu lub aktualizacji programów rewitalizacji) świadczą także zapisy założeń ustawy o rewitalizacji, zgodnie z którymi obszar rewitalizacji może objąć nie więcej niż 20% powierzchni gminy oraz nie więcej niż 30% mieszkańców gminy. Mając na uwadze powyższe należy wskazać, iż obie definicje są zgodne. Jakie są kryteria/wskaźniki delimitacji obszarów rewitalizacji? Czy będzie zestaw konkretnych wskaźników (jak w poprzednim okresie programowania)? Jeśli tak kiedy będzie dostępny? Zgodnie z zapisami załącznika nr 1 do Regulaminu konkurs dotacji na wsparcie gmin w opracowaniu lub aktualizacji programów rewitalizacji za obszar rewitalizacji uznaje się całość lub część obszaru zdegradowanego, będącego w stanie kryzysowym (szczególna koncentracja negatywnych zjawisk). Stan kryzysowy zaś należy rozumieć jako stan spowodowany koncentracją negatywnych zjawisk społecznych, współwystępujących z negatywnymi zjawiskami w co najmniej jednej z następujących sfer: gospodarczej, środowiskowej, przestrzenno-funkcjonalnej. Mając na uwadze specyfikę poszczególnych gmin, w tym różnorodność problemów, jakie mogą dotykach obszary rewitalizacji w nich występujące, IZ RPO WL nie planuje zestawu konkretnych wskaźników dla wyznaczania przedmiotowych obszarów. Specyfika prowadzenia rewitalizacji może być na tyle zróżnicowana, że narzucanie z poziomu IZ RPO WL określonych wskaźników do uwzględniania w przygotowaniu programu rewitalizacji może być nieadekwatne do sytuacji na poziomie lokalnym. Podejście takie umożliwi prowadzenie rewitalizacji w sposób najbardziej skuteczny i efektywny. Należy jednakże pamiętać, iż na obszarze rewitalizacji powinna występować szczególna koncentracja problemów i zjawisk kryzysowych, tj. szczególna koncentracja negatywnych zjawisk społecznych, współwystępujących z negatywnymi zjawiskami w co najmniej jednej z następujących sfer: gospodarczej, środowiskowej, przestrzenno-funkcjonalnej, co powinno znaleźć odzwierciedlenie w kryteriach/wskaźnikach wybieranych przez gminę do wyznaczenia obszaru rewitalizacji. Dodatkowo należy pamiętać, iż od zdiagnozowania problemów dotykających obszar rewitalizacji zależeć będzie dobór działań rewitalizacyjnych służących do wyprowadzania obszaru rewitalizacji ze stanu kryzysowego. W związku z powyższym, analiza zjawisk kryzysowych na obszarze rewitalizacji uzasadniać będzie możliwość podejmowania konkretnych interwencji, w konkretnych dziedzinach, na niniejszym obszarze. Czy będzie zestaw wskaźników obowiązkowych czy będą także wskaźniki fakultatywne? Jak wyżej. Ile obszarów rewitalizacji można wyznaczyć w Programie? Należy wskazać, iż nie ma określonych wymogów co do ilości obszarów, jakie mogą zostać objęte programem rewitalizacji. Zgodnie z zapisami Wytycznych w zakresie rewitalizacji w programach operacyjnych na lata 2014-2020 program rewitalizacji może obejmować więcej niż jedno terytorium wymagające wsparcia. Zasięg każdego z tych obszarów wyznaczany jest przy założeniu, że jest to terytorium ograniczone przestrzennie, tj. obejmujące tereny o szczególnej koncentracji negatywnych zjawisk istotne dla rozwoju danej gminy. Należy ponadto pamiętać, iż program rewitalizacji nie może obejmować więcej niż 20% powierzchni gminy i dotyczy liczby ludności nie większej niż 30% jej mieszkańców. Ponadto, wyznaczenie terytoriów objętych programem rewitalizacji zapewnić ma zasadność interwencji i koncentrację oddziaływania programu (zapobiegać nadmiernemu rozproszeniu projektów). W związku z powyższym program rewitalizacji powinien koncentrować się na obszarach w jak największym stopniu dotkniętych kryzysem, zaś wyznaczenie obszaru objętego programem nie powinno być wynikiem wyłącznie chęci zrealizowania danej inwestycji. Jaką przyjąć jednostkę statystyczną rewitalizacji (sołectwo, osiedle, itp.)? Należy wskazać, iż diagnozę czynników i zjawisk kryzysowych oraz skalę i charakter potrzeb rewitalizacyjnych należy sporządzić dla całego obszaru gminy z rozbiciem na mniejsze obszary (zespoły zabudowy, osiedla), aby mogła być podstawą do analiz służących wyznaczeniu zasięgu obszarów zdegradowanych, a następnie wyboru obszarów rewitalizacji. Mając na uwadze powyższe, wybór jednostki statystycznej należy do gminy. Należy jednakże mieć na uwadze, iż przeprowadzane analizy powinny być jak najbardziej dokładne, by możliwe było rzetelne wyznaczenie obszaru rewitalizacji. Czy będą jakieś szczegółowe wytyczne dotyczące programów Rewitalizacji (struktura, itp.)? Program rewitalizacji powinien być opracowany lub zaktualizowany zgodnie z Wytycznymi w zakresie rewitalizacji w programach operacyjnych na lata 2014-2020. Dodatkowo Departament Zarządzania RPO oraz Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego przygotowuje dokument pn. Zasady programowania, wdrażania i wsparcia rewitalizacji w Województwie Lubelskim. Niniejszy dokument zostanie zamieszczony na stronie www.rpo.lubelskie.pl w zakładce „rewitalizacja” w grudniu br. Według jakich zasad/progów należy wybierać np. firmy consultingowe, ekspertów zewnętrznych przy zlecaniu opracowywania Programów Rewitalizacji? Jakie są limity/progi kosztów i jak to się ma do trybów postępowania? W przypadku wyboru usług zewnętrznych należy stosować zasady określone w ustawie prawo zamówień publicznych. W Regulaminie konkursu dotacji nie zostały określone limity ponoszonych kosztów, jednak przy opracowaniu budżetu projektu i określeniu poszczególnych wydatków należy wziąć pod uwagę następujące warunki:
Na etapie oceny wniosku, Komisja Konkursowa szczegółowo zweryfikuje planowane do poniesienia koszty zgodnie z kryteriami merytorycznymi. Czy jeżeli pracownik/pracownicy Urzędu pracuje przy opracowaniu Programu może pobierać wynagrodzenie w formie dodatku specjalnego do pensji? Za koszty kwalifikowane mogą być uznane wydatki związane z wynagrodzeniami (dodatkami specjalnymi) pracowników będących członkami zespołu rewitalizacji w okresie przygotowywania programu rewitalizacji. Zgodnie z Regulaminem konkursu istnieją dwa rodzaje kosztów związanych z wynagrodzeniem pracowników, tj.:
Wydatki związane z opracowaniem lub aktualizacją programu rewitalizacji (w tym m.in. wynagrodzenia pracowników merytorycznych lub ekspertów zewnętrznych) mogą być kwalifikowalne od dnia rozpoczęcia jego realizacji, jednak nie wcześniej niż od terminu określonego w pkt 11.2 Regulaminu konkursu do dnia zakończenia jego realizacji, jednak nie później niż do terminu określonego w pkt 11.2 Regulaminu konkursu. Natomiast koszty zarządzania projektem mogą być kwalifikowalne od dnia podpisania umowy o dofinansowanie. Dodatkowo należy pamiętać, że aby dany wydatek został uznany za kwalifikowalny muszą być spełnione łącznie następujące warunki:
W przypadku okresowego zwiększenia obowiązków służbowych danej osoby, wydatkiem kwalifikowalnym związanym z wynagrodzeniem personelu mogą być dodatki do wynagrodzeń, o ile zostały przyznane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa pracy, przy czym dodatek może być przyznany zarówno jako wyłączne wynagrodzenie w projekcie albo jako uzupełnienie wynagrodzenia personelu projektu rozliczanego w ramach projektu. Dodatek może być kwalifikowalny, o ile spełnione zostaną łącznie następujące warunki:
Czy projekt Programu Rewitalizacji musi być poddany ocenie OOŚ w RDOŚ? Należy wskazać, iż zgodnie z art. 46 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. 199 poz. 1227 ze zm.) przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko wymagają projekty:
Zgodnie zaś z art. 48 ust. 1 ww. ustawy organ opracowujący projekty dokumentów, o których mowa w pkt. a) i b), może, po uzgodnieniu z właściwymi organami, o których mowa w art. 57 i 58 niniejszej ustawy, odstąpić od przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko, jeżeli uzna, że realizacja postanowień danego dokumentu nie spowoduje znaczącego oddziaływania na środowisko. Mając na uwadze powyższe, należy stwierdzić, iż projekt programu rewitalizacji powinien zostać skierowany do zaopiniowania przez RDOŚ oraz państwowego wojewódzkiego inspektora sanitarnego w celu uzgodnienia, czy będzie on wymagał przeprowadzenia SOOŚ. Jak postąpić z obszarem, który chcemy rewitalizować (stanowi funkcjonalną, przestrzenną i historyczną całość), a jest w części położony na terenie miasta, w części na terenie wiejskim? Należy wskazać, iż programy rewitalizacji sporządzane są dla obszarów gmin. W związku z powyższym, w przypadku gmin miejsko-wiejskich obejmować one mogą nie tylko obszar samego miasta ale także wsie wchodzące w skład danej gminy. Należy przy tym pamiętać o konieczności koncentracji programu rewitalizacji, tj. o tym, iż obejmować on może obszar rewitalizacji obejmujący nie więcej niż 20% powierzchni gminy oraz nie więcej niż 30% mieszkańców gminy. Czy w ramach projektu za koszty kwalifikowane zostaną uznane wydatki związane z wynagrodzeniami pracowników, którzy już są zatrudnieniu w urzędzie (posiadają umowy o pracę) i zostaną dodatkowo oddelegowani do prac w Zespole ds. rewitalizacji, który zostałby powołany w ramach struktur Urzędu. Oddelegowani pracownicy w okresie przygotowania Programu Rewitalizacji odpowiedzialni by byli za przygotowanie niezbędnych informacji i dokumentów na potrzeby Programu i współpracę z ekspertem zewnętrznym. Czy można sfinansować koszty wynagrodzenia takich pracowników w postaci np. przyznania dodatku specjalnego do wynagrodzenia. Ewentualnie czy dopuszczalne są inne formy np. umowa zlecenia. Za koszty kwalifikowane mogą być uznane wydatki związane z wynagrodzeniami pracowników oddelegowanymi do prac w Zespole rewitalizacji w okresie przygotowywania Programu Rewitalizacji. W przypadku okresowego zwiększenia obowiązków służbowych danej osoby, wydatkiem kwalifikowalnym związanym z wynagrodzeniem personelu mogą być dodatki do wynagrodzeń, o ile zostały przyznane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa pracy, przy czym dodatek może być przyznany zarówno jako wyłączne wynagrodzenie w projekcie albo jako uzupełnienie wynagrodzenia personelu projektu rozliczanego w ramach projektu. Dodatek może być kwalifikowalny, o ile spełnione zostaną łącznie następujące warunki:
W przypadku uzyskania dotacji w ramach projektu, za koszty kwalifikowalne mogą być uznane wydatki poniesione na rzecz złożonego projektu od dnia rozpoczęcia jego realizacji, jednak nie wcześniej niż od terminu określonego w pkt 11.2 Regulaminu konkursu do dnia zakończenia jego realizacji, jednak nie później niż do terminu określonego w pkt 11.2 Regulaminu konkursu. Dodatkowo należy pamiętać, że aby dany wydatek został uznany za kwalifikowalny muszą być spełnione łącznie następujące warunki:
Wydatek poniesiony na wynagrodzenie osoby zaangażowanej do projektu na podstawie umowy zlecenia, która jest jednocześnie pracownikiem beneficjenta są niekwalifikowalne. Za pracownika beneficjenta należy uznać każdą osobę, która jest u niego zatrudniona na podstawie stosunku pracy, przy czym dotyczy to zarówno osób stanowiących personel projektu jak i osób niezaangażowanych do realizacji projektu lub projektów. Przy określaniu terminu realizacji projektu, w tym okresu realizacji zadań związanych z wynagrodzeniem osób zaangażowanych w projekt, należy mieć na uwadze, że mogą być zrefundowane wyłącznie wydatki rzeczywiście poniesione i udokumentowane w danym okresie. Czy wymienione poniżej analizy i opracowania będą mogły być kwalifikowalne w ramach zaplanowanego budżetu projektu? (i) Wielokryterialna analiza przestrzenna gminy pozwalająca na delimitację obszarów Wszystkie trzy opracowania mieszczą się w zakresie objętym wsparciem w ramach konkursu. Zwracamy jednocześnie uwagę, że opracowanie programu rewitalizacji wyłącznie na zleconych na zewnątrz opracowaniach wymaga, zgodnie z zapisami Wytycznych i ustawy o rewitalizacji, oparcia ich o proces partycypacji. Warto także wykorzystać współpracę z realizatorami zlecenia jako okazję do wyłonienia zespołu, który w przyszłości będzie koordynował wdrożenie programu i do wzmocnienia jego kompetencji w tym zakresie. Partycypacja społeczna zagwarantuje Państwu, że opracowania te będą dostosowane do lokalnych potrzeb i możliwości, a współpraca z zespołem Urzędu Gminy zbuduje niezbędne umiejętności zintegrowanego oddziaływania, a więc przyszły program rewitalizacji będzie miał lepsze efekty. W przypadku zakwalifikowania Państwa wniosku do wsparcia, niezbędne byłoby odpowiednie uwzględnienie takiego zakresu w specyfikacji zamówienia, gdyż ma to wpływ na wartość takiego zamówienia. Warto więc, by znalazł on także odbicie w Państwa wniosku, jako uzasadnienie przyszłych ewentualnych kosztów. W Regulaminie konkursu, w rozdziale IX, punkt 9.3, podpunkt 3: wydatki związane z włączeniem różnych interesariuszy.... za wydatek kwalifikowalny uznane zostały wydatki związane z zakupem materiałów niezbędnych do prowadzenia działań partycypacyjnych. Proszę o uściślenie, jakiego rodzaju to wydatki i podanie kilku sugestii. Materiały niezbędne do prowadzenia działań partycypacyjnych powinno ustalać się odpowiednio do metody tych działań. Mogą to być mapy, zdjęcia, wydruki, materiały modelarskie, pozwalające na zapis informacji o stanie obszarów, będących przedmiotem partycypacji lub propozycji uczestników tego procesu dotyczących zakresu zmian i ich pożądanego przebiegu. Może to być także model (makieta) tego obszaru, ułatwiająca czytelność omawianej przestrzeni i komunikację między uczestnikami. Kwalifikowane mogą być także zakupy materiałów niezbędnych do udostępnienia i rozpowszechnienia informacji o przebiegu działań partycypacyjnych wśród interesariuszy. Dodatkowo przy opracowaniu budżetu projektu i określeniu poszczególnych wydatków należy wziąć pod uwagę następujące warunki: 1) są niezbędne do realizacji projektu; 2) dokonywane są przy zachowaniu zasady efektywności kosztowej, czyli zapewniające realizację zadań na wysokim poziomie merytorycznym przy optymalnym wykorzystaniu zasobów finansowych; 3) poniesione zostaną przez Wnioskodawcę w terminie wskazanym w pkt 11.2; 4) wykazane będą w dokumentacji księgowej Wnioskodawcy, w sposób umożliwiający ich zidentyfikowanie i weryfikację; 5) zostaną potwierdzone oryginałami stosownych dokumentów, 6) poniesione zgodnie z postanowieniami umowy. Na etapie oceny wniosku, Komisja Konkursowa szczegółowo zweryfikuje planowane do poniesienia koszty zgodnie z kryteriami merytorycznymi. Czy gmina miejska, która nie posiada obecnie opracowanego i zatwierdzonego programu rewitalizacji powinna w ramach konkursu opracować powyższy program zgodnie z ustawą o rewitalizacji z 9 października 2015 roku czy też Wytycznymi Ministra Infrastruktury i Rozwoju w zakresie rewitalizacji w programach operacyjnych na lata 2014-2020 z 3 lipca 2015 r? Opracowanie gminnego programu rewitalizacji zarówno wg ustawy, jak i wg Wytycznych będzie poprawne. Wytyczne zawierają warunki wymagane przy ubieganiu się o dofinansowanie unijne. Ich spełnienie może być łatwiejsze na obecnym etapie wdrażania ustawy. Natomiast ustawa o rewitalizacji zawiera możliwość stosowania nowych narzędzi (jak miejscowy plan rewitalizacji czy Specjalna Strefa Rewitalizacji), które mogą być bardzo przydatne (lub wręcz niezbędne) w niektórych sytuacjach. Opracowanie programu według ustawy nie grozi rozminięciem się z wymogami Wytycznych, gdyż oba dokumenty są spójne. Decyzję w tym zakresie podejmuje gmina, w oparciu o rozeznanie własnych potrzeb i możliwości. Więcej na ten temat w prezentacjach spotkań informacyjnych: http://rpo.lubelskie.pl/strona-399-konkurs_dotacji_prezentacje_ze_spotkan.html
Ostatnia modyfikacja: 23.12.2015Przez: Paweł Florek
|
Dane kontaktowe | Sekcja linków |
---|---|
|
|
Pn
Wt
Śr
Cz
Pt
So
Nd
|